donderdag 17 maart 2011

Haken de baken


Het breiproject was grotendeels afgerond. Wat restte was de afwerking door het zoeken naar geschikte knoopjes. Niet iets voor op de bank.
Een reden om na te denken over een nieuw project, nou ja, nieuw..... Vierkantjes haken had ik al eerder gedaan. Maar niet met verschillende kleurtjes in een en hetzelfde vierkantje. Simpel, ontspannend, fleurig resultaat, ik vermaak me voorlopig wel weer :-)
Spike ligt voor Pampus naast me op zijn kussen. Hij wist het te presteren om tussen de middag nog even ergens door te rollen waarvan ik toch echt niet, maar dan ook echt NIET wou weten wat het was. De geur was in ieder geval niet te har-den.
Hem wassen in de badkamer was in mijn staat niet een optie. Pee was aan het werk tot laat. En ik moest toch zien te voorkomen dat het hele huis ernaar ging rieken. Plots had ik een ingeving. Spike zijn hobby is zwemmen, wij gingen het nuttige met het aangename combineren. Met een vochtig washandje zeepte ik hem globaal in met earthbathshampoo, volledig afbreekbaar overigens, met in zijn vizier zijn bal. Dus het inzepen kon zijn aandacht niet trekken. De heilige bal was in beeld. Een duidelijke focus van Spike zijn kant. Met een minuut was ik klaar om vervolgens richting de vaart te waggelen. Daar waren we in no time ( lees, 500 meter verderop). En aldaar zette ik het zwemfeest in. Waar Spike altijd met grote tegenzin richting de badkamer sjokt, altijd probeert om ertussenuit te knijpen en schudt op het verkeerde moment terwijl hij nog vies is, verliep alles nu zonder problemen. En kon ik een schoon hondje weer mee naar huis nemen. Soms moet je toch even inventief zijn...

3 opmerkingen:

  1. Je hebt nogal een risico genomen met dat zwemmen. Het water is nog veel te koud. Menig dier loopt hierdoor een maagkanteling op. Ook is kans op spierverstijving waardoor ze kunnen verdrinken.

    Gelukkig is het goed afgelopen.
    =xxx===========Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat dit wel meevalt. Spike zoekt altijd, het hele jaar rond, uit zichzelf het water op. Dus hij is wel wat gewend.

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!