woensdag 2 maart 2011

Heel eventjes


Heeeeeel eventjes gingen we gluren, gluren bij de stoffenbeurs. zij pikte me op. Beiden een zwak voor stof en dingen naaien. Ik stond nog in mijn ochtendjas. Foutje in de communicatie. Maar uiteindelijk gingen we op pad. Ik bevond me in het stoffenwalhalla. Als een vis in het water gluurde ik bij de kraampjes. Och wat leuk, wat ging mijn hart daar toch sneller van kloppen. Al die mooie kleuren. En al kijkend zag je het ene na het andere project voor je om te maken. Ik zou die hele hal wel leeg kunnen kopen. Maar er moet ook wat te wensen overblijven.
Ik zocht stof om een paneel op de babykamer mee te bekleden. Maar dat is nog best een uitdaging. Want 95% van de stofjes zijn echt voor meisjes. En dat zocht ik nou net niet.
Ergens over de helft, inmiddels was ik al 3 meter stof voor een zomerjurk voor mezelf rijker, zagen we hem.

Een meer synthetische stof met een lichtgroene klim-op print.
Dat moest hem worden. Pee had me enkel meegegeven dat het kleurig moest zijn..
Ja, dat was natuurlijk een heel breed begrip. Enthousiast kakelend tegen elkaar, druk wijzend naar de stof stonden we te wachten. Eronder hing van dezelfde soort stof een met stro-print. Zou natuurlijk hilaaaaarisch zijn voor de wieg.
Maar dat ging me wat te ver. Zij vond het een gemiste kans. Bij thuiskomst vond Pee dat niet, dus dat scheelde weer.
De stof viel in goede aarde. Ik kan niet wachten om hem vast te nieten. Volgende hobbel vormt dan het zoeken van een ander stofje voor de wieg. We hebben nog even...als het goed is..
In de stand ernaast werden nog meer stofjes voor idioot mooie prijsjes verkocht. Dus daar ging er ook nog een over tot de orde van Lot. En eindelijk vond ik het lang gezochte i-de-a-le krijtje om patroondelen mee op stof te tekenen. Gelukkig hadden we maar eventjes omdat zij de kindjes van school moest plukken. En was een klein uurtje rondlopen voor mij genoeg om mijn lichaam te horen starten met protesteren. Dus het bleef bij deze aankopen.
Een ding is in ieder geval zeker, ik zit gebeiteld deze zomer.


1 opmerking:

  1. Als ik 't zo lees is 't maar goed dat wij nooit (veel) geld meenemen naar dit soort dingen.. ;) Volgens mij, als we dat wel zouden doen, zou ik ook elke keer met bakken wol (in mijn geval dan, ik kan niets met stof zoals je weet) en dergelijke thuiskomen, haha.. Herkenbaar gevoel dus.

    Jammer dat Pee het stro-idee niets vond.. :p

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!