maandag 14 maart 2011

Post!

Vandaag kreeg ik post van Kris, (die van by kris )
Wat een feest, een spannende bruine envelop met een sierlijk randje en mooi stempeltje. Die krijg ik nou nooit. En ik ben nog wel zo dol op post. Als kind al. Dan renden mijn broer en ik over de grote oprit bij het zien van het (toen nog) rode bestelbusje van de postbode die de post in de grote kunststof brievenbus propte. Helaas verloor ik het altijd. Die vier jaar leeftijdsverschil was niet te berennen.
Tegenwoordig hoef ik niet meer te rennen en heb ik een eigen brievenbus. Die ik natuurlijk wel moet delen met Pee en hij zit in onze deur, nou ja, de brievenbus dan, niet Pee. En aangezien we in een minihuisje wonen in een rijtje, is er niet sprake van een oprit. Dus dat element valt weg, niet zo spannend als die groene van vroeger waar je met je handen in graaide. En een beetje deel ik hem met Spike. Die tot voor een jaar geleden nog het liefste post als toetje at. Bij voorkeur belangrijke formulieren. Waarop ik hem weer het liefst opat. En niet uit voorliefde...
Maar ik dwaal af. Ik had dus post! Een uitnodiging met toeters en bellen om de afsluiting van het Round Robin Notebook Project bij te wonen. Had ik gewonnen samen met nog zes andere meiden. Ik heb er vreselijk veel zin in. Allemaal dames met passies, creatieve breinen en volgens mij ook een flinke dosis droge humor van wat ik voorbij heb zien komen. En dan is het moment dat we eindelijk de boekjes met inhoud kunnen bekijken. So you van imagine, ik was zo verguld als een klein meisje met rode appelwangetjes toen ik vanmorgen uit mijn bedje stapte na het middagdutje en dit aantrof.. En wat zag het er mooi uit. Ik had ook niet anders verwacht.. Dus tegen die tijd stap (lees:waggel) ik het treintje in. Heb er nu al zin in!
En vanavond was het tijd voor naailes en kon ik mijn juf vervelen met mijn w
ikkelrok. Het bovenstuk paste bij mij niet tussen de rest van de panden. Maar dat lag uiteindelijk meer aan mijn speldkunsten en inzicht dan aan dat deel van de rok. Dus dat mysterie is zowaar opgelost en ik kan weer verder. de volgende te nemen stappen heb ik snel even op een oude envelop gekrabbeld. Kijken of ik er deze week nog soep van kan maken. Het begint al heel wat te worden net als mijn inzicht in deze materie..
En nu dames en heren, is het tijd om te slapen. Kommetje vla met yoghurt en cruesli mee, anti-brandendmaagzuurmiddel EN altijd lekker. Weltrusten!

1 opmerking:

  1. Tja, wat moet je anders zodner de naaijuf!!! Die moet ej ook aan het werk houden, is het niet???:-)
    Hij wordt mooi, voor een speciaal doel!!! Zet hem op!

    Liefs Hannie

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!