maandag 28 maart 2011

Het is hout dat de klok slaat

Hij vroeg of we thuis waren, konden de boomstronken even in stukken gezaagd worden. Even later stond hij voor de deur. Gewapend met kettingzaag en kloofmachine.
Eerst even samen een kopje thee in de zon. En daarna ging hij los. Niet veel later kon ik vaststellen dat er alweer een nieuw project van start was gegaan. Namelijk, dat van het houthok. Het houthok dat we nog niet hadden. "Dan lag het
hout gelijk droog".
De pallets die hij gaande weg bij ons gedropt had, werden vakkundig uit onze stampvolle, niet toegankelijke schuur gehaald. En daar ging 'ie "njeeewww, njeewwwww, "tok tok" hier..."tok tok"daar......
En voor ik het wist werd er al een mooi dakje
vervaardigd. Dit alles uit oud hout en pallets. Het resultaat is dan ook super mooi. Wat een poepig houthokje hebben we nu in onze tuin staan!
Ondertussen stond ik mijn "geheime project" af te maken. Een meditatiebankje voor een dinnetje beschilderd door mijzelf. Vond ik wel spannend. Beginnen aan dit soort projecten is voor mij altijd even een proces. Evenals het afmaken. Hoe vaker ik dit dan ook doe, hoe blijer ik word.
En ik werd me er toch een potje zen van, van het schilderen.
Een andere vriendin was ook helemaal verliefd erop. Daarom ligt er nog een in de planning en misschien...nog wel meer in de toekomst! Deze viel in ieder geval erg in de goede smaak toen hij uitgepakt werd.

4 opmerkingen:

  1. Hee, dat bankje had ik al eens elders gezien, maar hij is nu nóg veel mooier!!
    Handgemaakte kado's zijn lief. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat mooi! Mediteer je vaak? En waar en hoe?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @mamamuis thanks!
    @Kipdelek: Oplettende kijkert! Dank voor het compliment :-)
    @Ladyknit: Jij ook dank je wel! Ik ben nog beginnend. Heb onlangs een inleidende cursus Zen gevolgd en ga nu af en toe naar een inloopavond. Dit gaat bij ons via het klooster. De grondslag is het boeddhisme. Er zijn verschillende plekken /organisaties waar dit soort inloopavonden met deze insteek worden gehouden en de vergoeding is vaak op basis van wat je kwijt wil of heel weinig. Lollig he?

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!