maandag 28 februari 2011

Project wikkelrok



Ik was vorig jaar al eens bezig met het fabriceren van een wikkelrok. De oude was meerdere keren te close geweest met de kettingkast van haar fiets.. En als wederdienst zou ik een nieuwe voor haar maken. De oude werd uit elkaar gehaald. Elk deel kreeg een nummer. En zo hadden we een patroon voor op de nieuwe stof. Die ik op mijn beurt weer voor een schoon prijsje op de stoffenbeurs gekocht had.

Even terug scoorde ik een pracht van een eenpersoons dekbed bij de Vuh en Duh, ik kocht het zonder er een duidelijk doel voor te hebben. Maar dat zou wel komen dacht ik. Dat had ik goed ingeschat. Want inmiddels heeft deze een bestemming gekregen en wordt dus omgetoverd
to rok. Nu voor mijzelf! Weliswaar 20 centimeter langer dan de vorige editie. Maar dat maakte niet uit. Ik had stof ten overvloede. En het kussensloop wordt daarna omgetoverd tot een "pillowcase-kinderjurkje".
Ik moest nog wel even heel diep nadenken van hoe en wat. Er was iets met het patroon.Maar iets....wat was iets.... Na een half uurtje op maat en op volgorde leggen wist ik
het weer. Morgen dus even uittekenen zodat ik mezelf of een ander dit kan besparen.
Ik kan nu al niet wachten om dan even achter mijn masjien te kruipen. Nu alles netjes uitgeknipt is en ik de boel aan elkaar kan stikken. Gaandaweg gaan de naaiprojecten me steeds beter en sneller af. Die bevestiging is ook wel fijn....

1 opmerking:

  1. Heerlijk, die stofjes! Het bovenste is erg leuk!
    - je nieuwe layout vind ik helemaal super -

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!