maandag 21 februari 2011

Ontwerpen

Een van de dingen op mijn to-do-list was toch wel starten met het ontwerpen van "het" geboortekaartje. En dusdanig dat zowel Pee als ik het mooi vonden. Van te voren had ik al een soort van moodboard-bestand gemaakt met stijlen van geboortekaartjes en afbeeldingen om ook helder te krijgen wat hem aansprak. De computer werd weer in stelling gebracht, ik plantte mezelf achter de pc en ging van start. Lang, lang geleden deed ik dit heel vaak voor mijn opleiding. Hele marketingstrategieën werden uitgeschreven, promotie-plannen opgezet en aan de hand van die o zo bekende 6 P's ging je van start. Daar werd de fundatie gelegd voor toegepast werken. Een product verzinnen dat ergens op gebaseerd was, omdat je een doelgroep moest bereiken. En daarna volgde de uitwerking, welke stijl, wat ging je maken, posters, abri's, of alleen folders of een website en een film. Alles kon maar je moest het wel onderbouwen. Uiteindelijk koos ik voor de eindrichting Multimedia. De naam zegt het al, een verzameling van verschillende aspecten, niet alleen gericht op stilstaand maar ook bewegend beeld en geluid waarbij bij mij de focus op film kwam te liggen.
Zo af en toe komt er een gelegenheid voorbij zeilen waarbij ik weer los kan gaan in iets ontwerpen. Beelden maken, Fonts zoeken, inspiratie opdoen. Heer-lijk. Ik besefte me weer, hoe graag ik dit toch deed. Hoe graag ik dit doe! Gaanne we vaker doen! Lekker mooie dingen maken.
En zo kon ik dat botvieren op het kaartje. Het resultaat? Tja, daar zullen jullie nog even op moeten wachten. Maar het krijgt al aardig vorm! Nog een paar keer zitten en schuiven, en dan moet het goed komen. Nu nog even nadenken over de tekst.. Frons....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!