zondag 4 maart 2012

48: Raapsteel rulez

Foto geript
De volgende knakker die ergens in verwerkt moest worden en wat ik eerder zou uitstellen totdat dit soort groente uit zichzelf uit de koelkast weg zou lopen, was... tja, ik moest even mijn lijstje erbij pakken en Googlen op plaatjes. Ik kende heel die raapsteel niet. Maar wonder boven wonder trof ik dit recept aan van Janneke Vreugdenhil, ze schrijft dagelijks in nrc.next over eten en op zaterdag in het NRC Handelsblad. Ik vertrouwde blind op Janneke. Die raapsteel, dat ging helemaal goed komen. Samen met de risotto die ik zelf ging maken. Na de instructies keurig gevolgd te hebben, steeg er een heerlijke geur uit de pan op.
Met knikkende knietjes bewoog ik mijn lepel richting de pan om een hap te proeven. Ik had er net iets minder vertrouwen in gekregen toen ik de raapsteel richting mijn prachtige pan met risotto bonjourde. Als je had gezegd dat ik het onkruid uit de volkstuin erin gemikt had, zou je het ook geloven. Maar die hap...dat smaakte naar meer! Pee verscheen ter plaatse en trok uit voorzorg al een vies gezicht maar bleek oprecht het heerlijk te vinden. Geslaagd dus. En kabouter kreeg zijn portie ook, vond het zelfs nodig om later die avond nog meer mee te snoepen. Na een hevig protest met bijbehorende pruillip en dramatisch hoofd in zijn nek gooiende beweging , aan mijn rok.
Wat jij wil jongen, eet maar raak voor een knaak. Hartstikkene gezond die raapsteel. Alweer!

1 opmerking:

  1. Goh ja, dat moet ik ook maar weer eens maken.
    Ik kan nooit vergeten wat een vriendin hier ooit over zei: ze kreeg het niet weg omdat het meer wordt in je mond naarmate je er op kauwt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!