zondag 22 januari 2012

Tackle the Tekkel

Tackle the tekkel. Heden, waar ben ik aan begonnen. Met kleine oogjes van vermoeidheid hang ik boven mijn HEMA breiboek. Die lollige tekkel is best wel een lastig dier. Een van de brei-helpdesks is al geraadpleegd. De afkortingen begrijp ik steeds beter maar soms... En dan was dit nog maar naald zeven van de kop.  Enfin, het houdt je van de straat ey?
Vandaag kon ik mij niet inhouden, zo vroeg als mijn dag begon (half vijf, waarvoor dank, kabouter...) en zo efficiĆ«nt als zij startte, (kabouter mocht zich even redden in zijn box en ik daalde neer op de bank met een boek), zo stroperig eindigde zij. Ik begon namelijk met opruimen, wat ik eigenlijk niet zo goed kan. En voor ik het wist "verspilde"ik uren aan het verplaatsen en proberen te opruimen van spullen. Uiteindelijk...was er een kleine vooruitgang. Het zag er toch...ehm.. opgeruimder uit.  Bij thuiskomst rolde Pee zijn ogen naar boven. Ik mocht niets meer opruimen.
En nu is het acht uur. Met de breipennenset, gekregen van mijn schoonmoeder naast het bed, het breiboek dichtgeslagen ernaast, gaan de luikjes dicht. Helaas moest ik vaststellen dat ik in een van mijn valkuilen was gestapt, zoals beschreven in het boek waarmee ik mijn dag begon. Herkennen is een. Dan komt de rest ook wel. Vanzelf is een groot woord :-) In ieder geval bereikte ik met ook het inruimen van tijd om te lezen en de tackle van de Tekkel, dag 19. ( En ik negeer even de achterstand).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!