woensdag 25 januari 2012

22: Vormen

Vandaag vielen er kwartjes, zag en benoemde ik processen, die de goede kant op gingen. Maar ook het besef dat dit Lotje nog meer tijd nodig had, nog meer rust om die processen verder te laten gaan. Dat ze zich niet moest laten opjagen door wie of wat dan ook, die een donkere wolk boven d'r hoofd vormden. Alsof er een trein gehaald moest worden.

Nee, zeer zeker niet. Gewoon nee, ik mag aan de noodrem trekken. Halt en tot hier verdeurie niet verder.
En ook dat  hoort bij dit 365 dagen onderwerp. Vormgeven, vormgeven aan mijn leven en daarover schrijven. Steeds meer dingen vallen op zijn plek met als uitgangspunt mijzelf en mijn gezin. Er is nog een lange weg te gaan hoor, het feest is nog maar net begonnen. Maar beetje bij beetje trekt de mist op en kom ik dichter bij mezelf.

Dat doe ik ook door zo langzamerhand het onderdeel milieubewust leven, wat meer op te pakken. Het heeft altijd een rol gespeeld, het scheiden van plastic, papier, glas, batterijen,lampen, luiers, (dat wordt in onze stad ook gerecycled). Gebruikte spullen naar de kringloop, grotendeels vegetarisch eten of biologisch, waar mogelijk natuurvriendelijke producten, een eigen tuintje, tweedehands kleding kopen etc. etc.
Ik vind het machtig mooi, het is een passie te noemen en ik geniet daar echt van. Vandaag kon ik er na overleg met Pee weer een onderdeel aan toevoegen. Vanaf volgende week krijgen wij namelijk een biologische groente- en fruittas! Hoe leuk en gaaf is dat! Zo streef ik mijn idealen na, je steunt een goed iets, eet overheerlijk en gezond biologische groente en fruit. En zo indirect leef ik, binnen de mogelijkheden, weer een stukje dichter bij mezelf. En aan de hand van de inhoud van de tas maken we de weekmenu's en dit kan dan aangevuld worden met mijn eigen moestuin, die heb ik natuurlijk ook nog. Maar deze is nog niet dusdanig in gebruik dat ik er echt volledig van kan eten. En dat hoeft ook niet. De moestuin is mijn  hobby. En alles wat ik er uit eet is mooi meegenomen.

En dit alles vormde een mooie dag tweeëntwintig..

1 opmerking:

Iets te roepen? Deel het!