maandag 16 juli 2012

Hip en Handgemaakt

Tijdens mijn vakantie in France werd ik gebeld met goed nieuws. De organisatie van de Hip en Handgemaakt markten, heeft mij een kraam van twee meter gedoneerd! 8 september vindt deze in Zwolle plaats *click*.
Dit was mijn grote wens. Was de kraam in Assendorp op de braderie van groot belang gezien het moment en de plaats. Deze markt past precies als afronding van de actie Maak het voor Maud.
Kleine, kleine Maud moest de strijd opgeven. Haar lichaam kon niet meer en haar geliefden moeten haar nu missen. Die realiteit is zo pijnlijk tastbaar en maakt je als mens kleiner en machteloos, nietig. Ik kan er niet bij dat het babytje dat ik toen verzorgde er nu niet meer is. Dat hoort gewoon niet zo.

En toch was het heel snel duidelijk dat deze actie doorging. Ik kan stellen dat Maud, ondanks haar fysieke afwezigheid verbroedert, mensen laat nadenken. Alleen al, de (nog steeds), dagelijkse post en mail is het bewijs hiervan. En het feit dat ik straks met al jullie schatten op een Hip en Handgemaakte markt zal staan, in mijn stadje, is zo'n goede zaak. The least I can do, the least we can do.
Ik zet bij deze de eindsprint in voor de actie Maak het voor Maud, met haar in mijn hart. Maar ook voor haar papa Sjoerd en mama Carlieke, voor Niels en Juul. Voor de stichting Maud voor Leven om een platform te kunnen ontwikkelen om al die gezinnen, 25 per jaar, te ondersteunen, waarvan een gezinslid moet vechten tegen neuroblastoom., kinderkanker.
Stiekem hoop ik op een verdubbeling van de opbrengst, we zulllen zien hoever wel komen. De nieuwe en laatste instuurdatum is bij deze 1 september



Don't give up the fight.


Pay it forward....

5 opmerkingen:

  1. Wat een gaaaaaaf nieuws. Ik ga zorgen dat je voor 1 september weer wat knuffels krijgt. Hopenlijk hebben ze net zo veel aftrek als de vorige :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed! En wat fijn dat je een hele grote kraam hebt nu :) Ik heb hier nog wat gehaakte bloemen liggen en wat andere leuke dingetjes. Zal je een mailtje sturen voor je adres.. :)

    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super dat grote kraam! Ik denk er nog dagelijks aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wow wat een goed nieuws! Dankjewel Maud voor je lobby :) zodat Lotte straks weer een mooie donatie mag doen voor kindjes zoals jij. Dat heb je hem daarboven toch maar weer mooi gefixt koningin grootoog!
    Lot wat is dat een mooie kans om al dat hip en handgemaakt spul te gaan verkopen in naam van Maud. Oh ik had al meteen zoiets van hey ik wil komen, maar realiseer me dat dit in een weekend is dat er een Mini meeting is mmm :(. Máár ik kreeg opeens nog een goed idee om iets te maken, waar jongens blij van worden en dan stuur ik dat nog naar je op en zal er zeker nog over gaan vertellen op mijn blog óf heb je de tafel al bomvol liggen? Ik hoor het wel.
    Warme creatieve groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vallen dingen dan mooi in elkaar, de perfecte plaats natuurlijk om geld op te halen voor de stichting op deze markt! Ik heb al weer een paar tasjes geknipt, ik zorg ervoor dat ze voor 1 september bij je zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!