donderdag 20 januari 2011

Je kunt het!

Of ik wist dat er in het klooster zen-avonden gehouden werden? Uhm, nee! Of ik een keertje mee wou? Zeker van wel. En zo gezegd, zo geziggydaan.
Hoe goed ze ook van te voren geïnformeerd had, er werd niet vermeld dat het voor gevorderden was. (Oeps). Maar toch mochten we meedoen. Uiteraard voelden we ons een beetje kneuterig tussen al die Zen-ervaren mensen want of je het nu wou of niet, de focus lag bij de toelichtingen van te voren en tussendoor op ons. En dat terwijl je dan graag in de modus, "go with the flow, verdwijn in de massa" gaat als nieuweling. Tenminste, ik wel.. Maar desondanks was het geweldig. Het mediteren was me nog nooit zo goed gelukt..Daarom besloten we om, geheel in omgekeerde volgorde daarna ons in te schrijven voor de kennismakingsavond en de daaropvolgende drie lessen.
Of het nu aan de opzet lag of aan de meditatiebankjes, weet ik niet. Het was in ieder geval voor het eerst dat ik niet kramp in mijn benen kreeg en het zitten dus totaal geen inspanning kostte... Daarom ben ik even gaan researchen en kwam ik op de volgende link: http://www.innerned.org/meditatiebankje.html

Dat moet ik toch kunnen uitvoeren als het bevalt? Hij staat alvast gebookmarked.

Spannend!!
Nou ja, ontspannend!

4 opmerkingen:

  1. I'll make one for your birthday? yes? yes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, issche deal. Special price for me yesjj yesjj

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, variant 2 graag want dat gekruist zitten gaat nog niet zonder kramp ( dat is namelijk variant 1). Kewl!

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!