vrijdag 28 januari 2011

Beentjes op de bank

Jammer dat ik ze er zo weer af mag halen om het hondje uit te laten... Laat mijn dikke vest een troost zijn want machtig, wat is het koud. Koud was het helemaal toen ik na zessen vanuit mijn werk afgezet op het station door een collega, wintig keer langs de fietsrekken sjokte, op zoek naar onze (nog) weinig opvallende omafiets. Laat het "nog"ook maar weg want omafiets is niet meer.
Ik weet dat bij het station stallen risico's met zich meebrengt maar feit blijft dat het mijn fiets was.
Dus toen maar de bus. Met rode neus warmde ik voor een van de hopelijk weinig
e keren een kant en klaar gerecht op. Halverwege het gerecht walgde ik zo van de smaak, textuur en geur dat ik bijna alles weer vanuit mijn maag retourneerde in het bakje. Drie keer door mijn neus ademhalen en de andere kant op kijken was
voldoende om dit niet te laten geschieden.

Dan maar focus op het goede. Want want want..... we hebben een stoffenwi
nkel op 5 minuten afstand lopen gekregen!
Niet zo leuk voor de portemonee misschien. Lucky Pee dat ik altijd even in de opruimingbak loer.
Zo vond ik een uh, ja, wat voor groen noemen we het, donkergroen, mosgroenig ribstofje. Daar zag ik toch wel een skeetig broekje of iets van die aard uit komen. Vergeef me de beroerde foto. de telefoon was de dichtstbijzijnde optie. En je ziet hem al een beetje op de achtergrond
de aandacht opeisen. Deze stof vond ik voor mezelf wel wat. Bloemen, grote kleine, grove fijne. Ze lonken altijd naar me. Dus ook deze ging over in de orde van Lotje. 2,- per meter.
Kon ik het niet om laten.
En zo stuitte ik ook nog voor een onzinnig prijsje in de Vuh en Duh op een paars dekbedovertrek met wederom prrrrrrrrrachtige bloemen. Nu hebben wij een groter dekbed dan 140 cm breed, anders was dat echt niet goed gekomen. Maar ik dacht, daar kan ik vast wel iets anders op fabriceren. Wat, is nog even een vraag.. Zo, en nu ga ik even met het hondje een ommetje om. Om vervolgens weer even een slag te slaan met mijn breiprojectje, het babymanteltje. Dat stagneerde wat.... En dat terwijl ik de finish al rook!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!