dinsdag 3 maart 2009

Zaadjes

Na een halve dag van relaxed rondkeutelen afgewisseld met nuttige activiteiten , was het dan zover. Ik pakte mijn rugzak, trok mijn jas aan en stapte op mijn fietsje richting het tuincentrum. EINDELIJK was het dan zover. Maart.... DE maand dat je volgens verschillende pakjes officieel van start kunt gaan met voor-zaaien.
Allenig in een zeer rustig tuincentrum stapte ik, met de handjes op de rug, rond. Eenmaal bij de zaadjes-afdeling, kon ik een gelukzalige glimlach nipt onderdrukken.
Ik speurde de rijtjes af naar geschikte groentes waar ik mij dit jaar op zou gaan storten. Deze aankoop hoorde bij een serie van 5 om het gat te vullen van de volkstuin die ik onlangs afgestoten heb. En daarvoor in de plaats moest komen: een moestuintafel.
Stap 1 was al gezet. Namelijk het scoren van fruitkistjes.
Stap 2 was het inkopen van zaadjes en geschikte tuinaarde.
Stap 3 komt nu en dat is het van stal halen van de kasjes.
Stap 4 zal volgende week plaats vinden. Dan zal di mama overkomen om vorm te geven aan de magische moestuintafel. Prettige bijkomstigheid zal zijn dat de gang, de kelder en de schuur weer een stuk beter begaanbaar zullen zijn. 15 fruitkisten nemen namelijk veel ruimte in..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!