vrijdag 15 juni 2012

Over maak het voor Maud

Lieve lezers, deelnemers,

Helaas bereikte mij vanochtend het verdrietige nieuws  ( zie vorige blog), dat Maud is overleden. Wat sloeg het in zeg, dat dappere dametje kon de strijd niet winnen.  Ik brak bij het lezen van haar laatste blog, geschreven door haar ouders. Zo'n kracht maar ook zo'n verdriet, zo dubbel en die omschrijving die je gewoon recht in je ziel raakt.  Het voelt verdorie zo oneerlijk.
Naarmate de dag vorderde, kreeg ik van verschillende kanten de vraag of ik nu wel door ging met de actie.
Ik kan jullie zeggen. Het antwoord was voor mij gelijk al een duidelijke JA.
Met die kleine Maud, met de familie in je achterhoofd, vraag ik jullie om te blijven reageren, creaties te blijven sturen. Immers, het secundaire doel van Stichting Maud voor leven, is
 om andere ouders van een kind met Neuroblastoom praktisch, financieel en mentaal op weg te helpen tijdens het behandelproces. Hiervoor is de formule 'Pay it Forward' opgezet. Deze formule bevat informatie over het behandeltraject, een communicatietoolkit (denk aan logo, buttons, posters, start SMS-dienst, opzet website, ansichtkaarten, etc.) en adressen voor/kostenoverzicht van voorzieningen in Amerika. Daarnaast heeft de stichting als doel, gezinnen van lotgenoten ook te voorzien van een financiële donatie.

Een beter teken kon ik niet krijgen toen Pee terugkeerde van een wandeling met de hond uit het park.
Hij sprak met een collega-uitlater over het verdrietige nieuws en ook de actie Maak het voor Maud.
De collega-uitlater is de eigenaar van de prachtige winkel Meinesz en Bennesz die een kraam heeft tijdens de jaarlijkse braderie in Assendorp. De wijk waar Maud en haar familie woont. Hij stelde spontaan de helft van zijn kraam beschikbaar, als zijnde donatie voor Maak het voor Maud!
En zo was het mij duidelijk, zo moet het gaan. Donderdag 21 juni heb ik met alle binnengekomen schatten op de braderie in de Assendorperstraat bij Meinesz en Bennesz gestaan.
De tweede instuur datum voor de tweede braderie 1 augustus.

Maud haar blog van vandaag eindigde met het volgende:

Ik, Maud, heb zeer veel verbonden en vele goede dingen gebracht. Een ieder die er voor me was maar zeker bij wie ik in gedachte was, Dank, en vergeet niet, Het leven is een feestje dat je iedere dag mag vieren, voor mij nu niet meer maar beloof me dat jullie dit absoluut blijven doen!! 

De kracht die hieruit spreekt, wil ik samen ook blijven uitstralen. Deze is voor Maud en alle andere kleine vechtertjes.

11 opmerkingen:

  1. Wat een intens verdrietig nieuws.
    Ik had net wat haakwerk klaar om naar je toe te sturen voor je mooi opgezette actie.
    Het komt naar je toe en ik hoop dat het wat mag opbrengen. Heel goed dat je doorgaat!
    Sterkte.
    ~X~ Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gut, nu zit ik weer met tranen in mijn ogen. Wat een mooie krachtige boodschap. En wat fijn dat je een halve kraam krijgt aangeboden! Dank je wel dat je door gaat. Er zijn nog veel mensen te helpen. Sterkte op deze verdrietige en op zijn kop gezette dagen. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar mijn bijdrage komt naar je toe.
    Sterkte
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga aan de slag om het allemaal verzendklaar te krijgen!
    Ik wist wel dat je het gewoon zou door laten gaan (ik had de doelstelling van de stichting al gelezen), dat we vele anderen mogen helpen met zo'n geweldig boegbeeld als onze dappere strijdster Maud!
    Warme creatieve groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ben net nog even gaan spieken op de website van die twee heren. Wat een geweldige zaak! Wat is dat super van hun dat je daar naast mag staan!!
    Ik wens je alvast een super verkoop! Warme creatieve groetjes van Susan die nu toch echt gaat slapen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig blog voor Maud en iedereen om haar heen. Wat fijn dat het doorgaat. Ik kon me de hele afgelopen week er om de één of andere reden niet toe zetten om het werkje voor Maud af te maken, raar hoor, maar nu ga ik aan de slag. Ik weet niet of ik de deadline van 21 juni haal, maar 1 juli zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lot ik zal kijken of ik woensdag nog wat spullen bij je kan brengen. Zoals via mail van de week beloofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De hemel heeft er een mooie ster bij...
    Ik zorg ervoor dat je voor donderdag mijn bescheiden bijdrage binnen hebt voor de kraam, pay it forward!

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!