vrijdag 26 maart 2010

Zaadjes

Ze zijn gearriveerd, de zaadjes!
Ik moest wat langer voor de brievenbus liggen dan verwacht, maar geduld is een schone zaak. Mijn gang iets minder, maar toch, ik wist de grote envelop tussen de stofvlokken door, op te vangen.
Het rammelde en het deed. Ze zongen mij toe. die mooi jongkies.... Zo trots als een pauw, enthousiast als een klein kind, ging ik op een door mij zorgvuldig uitgekozen stoel, aan tafel zitten. Opende de envelop en spreidde mijn nieuwste aanwinsten voor mij uit..
Ik had er toch meer op de website aangeklikt dan gedacht. Ah ja, een are om te vullen.. Ruimte zat!
Omdat ik overdag moest werken, haalde Pee voor mij twee zakjes zaai en stek-grond.
Eenmaal thuis wou ik gelijk van start gaan met voorzaaien. Maar daar trof ik een Spike aan, zo ziek als een hond. Wat een sieliepielie. Hij wou alleen maar liggen, diaree, krom staan... Dus hop, hondje in de auto naar oome dierenarts. Zijn buik bleek van slag, waarschijnlijk werkte het riet dat hij aan zijn ontlasting te zien naar binnen heeft gewerkt, niet positief. ( Joh). Dus heeft hij pilletjes ( op het etiket stond smaakmakend in combinatie met een merknaam voor laxeerpil). Alles wat erin zit, moet er met hetzelfde vaartje weer uit. Om na een dag vasten weer voorzichtig aan te beginnen met een nieuwe bodem in de vorm van gekookte kip en rijst.
Doe maar duur!!!!!!
Ik heb in ieder geval mest voor tien..*








(* grapje)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!