maandag 1 maart 2010

Weer terug

Pee en ik waren compleet van slag. Waar was ze nou, die kleine trol.
Altijd in de buurt, nooit langer dan een paar uurtjes weg... drie dagen was ze spoorloos. En het moet gezegd. We hadden er een hard hoofd in en besloten over te gaan tot actie.
Op iemand die niet bekend is met het houden van huisdieren,in de liefhebbende manier van het woord, zal het misschien niet te begrijpen zijn. Maar wij besloten een briefje op te stellen om te verspreiden in de buurt.
Het klopte gewoon niet.
Pee maakte een speciaal blog aan om foto's van onze Lara op te zetten, e-mail erbij. Een signalement en de vraag om alsjeblieft de schuur na te kijken of ze daar opgesloten was.
Drie straten gingen we af. Eigenlijk ging ze niet verder dan onze straat. Maar goed, je moet alle opties open houden. Eenmaal thuis was het weer een kwestie van afwachten. Zou ze aangereden zijn? Zou iemand haar zo lief vinden dat ze haar binnen zouden houden.....
Nou ja, geen reactie...dan maar slapen. Ik stapte in bed, tuurde even voor me uit. Toen ik ineens besefte wat ik hoorde, hoorde ik daar een belletje? Ik sjeesde voor de zoveelste keer naar beneden. En eenmaal de deur open getrokken, hoorde ik een klagend miauwtje. Het was Laartje, trillend en wel, haar in de war. En zo hongerig als een beer vanuit de heg. Joelend nam ik haar mee naar boven. Niet te geloven.. ze was er weer....
Wat een geluk. De briefjes hebben volgens mij echt geholpen. Ook als ik kijk naar de staat waarin ze weer terug keerde.
Ik haal weer opgelucht adem. En met Ronalvinio bij mijn voeteneind, Laartje naast Pee, kunnen we weer rustig slapen.
The end...

2 opmerkingen:

  1. Yeah............. ze is weer terug!!!

    die beesten weten nooit waqt ze aanrichten!
    zodra ze weer terug zijn krijgen ze volop aandacht en lekkere eten!
    is het soms daarom te doen?? dat ze wegblijven??
    hmmmm.....

    maar fijn lieverd!
    ik weet hoe het is mn 2 katers waren bijna 2 weken weg en ik uiteraard ook in alle staten...so...i've been there!!

    kussie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, gelukkig!!!! Heerlijk alles weer compleet te hebben, wat kan je als poezenmoeder ongerust zijn!

    Liefs Hannie

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!