zondag 17 april 2011

Waterbesparing

Onlangs keek ik naar het programma Kaas en Honing. Hartstikke lollig. Dolf Jansen was te gast en de insteek van het programma is het "testen", hoe groen deze gast is. Tevens wordt er door een kok gekookt met het door de gast meegebrachte ingrediënt.
Het was toeval dat ik dit programma trof maar ik besloot het verder af te kijken. Heel informatief en een leuke opzet. Ik leerde weer van alles. En raakte geïnteresseerd in het onderwerp `waterbesparing`. Ik viel bijna van mijn stoel, zoveel water er bespaart kon worden door alleen al een water besparende toilet te hebben! Duizenden liters! Echt duizenden op jaarbasis. Maar ja, dan had je wel een water besparende toilet nodig. En dat is nogal een geheister om het om te bouwen.
Mijn overpeinzing en enthousiasme over het programma deelde ik met Haa en Es. Haa bleek wederom van alle markten thuis en opperde om een baksteen in de stortbak te stoppen. Wat weer invloed had op de vlonder, scheelt weer een dikke liter. Want om eerlijk te zijn, voor die plasjes van mij zijn echt geen negen liter nodig om weg te spoelen heur...

Thuis ging ik eens even het web op en zoals negen van de tien keer stuitte ik op de website van Milieu Centraal. Hier las ik dat een baksteen wel eens wordt voorgesteld. Maar dat een beter alternatief een gevulde fles water is, om de aanwas van bacteriën te voorkomen.Onze stortbak valt waarschijnlijk onder de oude stortbakken van 9 liter. De water besparende uitvoeringen, zes liter. Dus wij gaan de proef eens op de som nemen. Pee zal zich op het keukenkrukje hijsen en een kandidaat fles erin stoppen..

En voor wie het interesseert:



3 opmerkingen:

  1. Klinkt als een superleuk en leerzaam programma! Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je gevonden Lot,
    ben je nieuwe volger ook
    op Twitter!
    :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Mireille! Super leuk natuurlijk! Ik volg je met veel plezier terug. Erg leuk om je ontmoet te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!