dinsdag 11 september 2012

129: Vestje

Weet u nog? Het vest voor vriendin "Em" haar dochter als ruil voor de knipbeurt.. Nou, dat loopt nog steeds, heeft weliswaar wat vertraging opgelopen maar dat had een duidelijke reden; het haakvirus, opgelopen tijdens de vakantie. Het breiwerk schoot niet op en nou ja niet naar wens en ik besloot dat het anders moest. Rigoureus haalde ik het uit ( sorry Em), rolde het draad weer op, eerst ontknopen, en zocht een patroon.
Mijn oog viel op een patroon uit een nieuwsbrief en gokte op de grootste maat om mijn dunnere draad te compenseren. Weer een reden om geen proeflapje te maken, één groot experiment.
Dunner draad is meer monnikenwerk maar ik hartje het effect. Zie bijgevoegde bleke foto, de fellere editie deed pijn aan de oogjes..

1 opmerking:

Iets te roepen? Deel het!