zondag 1 augustus 2010

Avocado

Heerlijk hoor, zo'n joekel van een avocadeauwww. Smullen in combinatie met tonijn en een pannetje pasta. Het is even glibberen eenmaal goed rijp. Maar, dat hoort bij het proces van eten maken zeggen we dan maar.
Misschien was het de geestverruimende Tai-chi sessie vanochtend, maar tijdens het schillen kreeg ik de geest. "hmmm, die pit, daar moet toch weer een avocado-plant uit komen toch??"
Ik schoof achter de laptop (met inmiddels gewassen handen) en typte in: avocado zaaien.
Ik ging recht op mijn doel af en binnen twee seconden plopte de site van Toon Wellens als eerste resultaat in beeld. Waarom had ik dit nooit eerder bedacht!
Dus hoop, pitten wassen en in potjes met water ermee! Lauw water wel te verstaan... Misschien groeit er straks wel een reus van een avocadoplant uit! Leutig!
Mocht je dit ook willen doen, zie link. En een tip: haal dan even een biologisch geteelde. Dat is die van mij niet, ondanks de instructies. Maar weggooien vond ik ook niet heel vriendelijk. Dan maar het risico dat het misschien mislukt. Bij nieuwe ontwikkelingen zal ik mij melden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!