vrijdag 23 maart 2012

63 Venkelsoep

Foto geript
Ik maakte een soepje met een nieuw ingrediƫnt: venkel! Die kwam uit de groentetas van vorige week en moest nodig opgemaakt worden aangezien ik hem te lang buiten de koelkast had gelaten. Een experiment maar tjonge jonge, wat was het lekker. Kabouter had al eerder gegeten maar die zag die lepel mijn mond in gaan en vond het er ook wel smakelijk uit zien. En zo slurpten we samen van het soepje met voor mij nog een lekker gekookt eitje erbij. Het recept: 1 venkel. schoongemaakt en kleingesneden 1 aardappel, geschild en in stukjes 1 teentje knoflook, fijn gesneden Bosje peterselie, fijn gesneden 375 ml groentebouillon twee eetlepels room Laos Oregano Peper 1 eetl olijfolie Bereidingswijze: 1 Olie verwarmen & bak de venkel, aardappel, knoflook en peterselie even. 2 Schenk er de bouillon erin en laat het zo'n twintig minuten pruttelen tot het gaar is. 3 Doe het in de keukenmachine en maak het fijn. 4 Roer de room erdoor, verwarm de soep nog even en opeten maar!!

2 opmerkingen:

  1. Klinkt heeeerlijk! Ga ik een keer proberen. Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed! Venkel staat hier geregeld op het menu, maar had er nog nooit aan gedacht om er soep van te maken. Had gedacht dat de smaak er niet sterk genoeg zou doorkomen. Toch maar eens proberen dan!!

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!