zaterdag 17 maart 2012

58: Werkhanden

Foto geript
Het volkstuinencomplex stond in het teken van onderhoud. Elk jaar, aan het begin van het tuinseizoen wordt iedereen gevraagd om samen het complex te onderhouden. Heggen worden geknipt, tuinafval wordt afgevoerd, braak liggend terrein wordt bijgewerkt.
Ik ging dit jaar ook. Ik sloot iets later aan en het rottigste klusje had uiteraard nog wat mankracht nodig.. Aarde losschudden met de greep. Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen!
Een uur laten was alles los, inclusief de huid op mijn tere handjes. Ik kan hard werken maar dit en zonder handschoenen, ja..dat deed een beetje auw. * maakt notitie; volgend jaar, heggenschaar meebrengen*, Gelukkig hadden we zo samen flink wat werk verzet en daar ging het om.
Het laatste kwartiertje spitte ik nog wat om in mijn eigen tuin en toen was het tijd voor de lunch en de jaarvergadering. Ja, na zo'n dagje voelde ik mijn lijf gelukkig wel.. Samen met het poezenbeest kroop ik op tijd onder de wol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!