zaterdag 17 maart 2012

57:Kussens

Zie haar daar zitten, troella..Lara de poes. Ze is tegenwoordig de oudste van de twee poezebeesten en daar hoort brommen bij. Brommen naar Thin Lizzy, bijna kitten-af. Niet dat lizzy zich daar ook maar iets van aan trekt. Met grote regelmaat wordt er geruzied om een fijn plekje om op te knorren. Bij voorkeur de fleece deken.
"Deze plek is ideaal voor mij", moet ze gedacht hebben. En ze zette zichzelf en haar grote derriere op de toren van kussentjes.
Het waren de kussentjes van de buurvrouw. Ooit toegeschoven gekregen maar inmiddels niet meer in gebruik. En nu kon de buurvrouw ze zelf weer gebruiken. Er waren toentertijd al wat naadjes gesprongen. En er mistte een stukje klitteband. Dus ik besloot ze te restaureren. Ik nam plaats op de poef, mijn neus bijna tegen de ramen van de tuindeuren, recht in het straaltje zon. En in mijn handen, naald en draad. Het kussen op schoot.
Ik geloof niet dat je het kneuteriger kon hebben..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!