woensdag 14 maart 2012

55: De ruil

Zij knipte altijd mijn haar voor het dreadtijdperk. En het was de hoogste tijd, sinds de dreads eruit waren gekamd *AUW*, om het weer eens te knippen. Ik stelde een ruil voor met Dinnetje. Zij zou Pee en mij knippen en ik zou iets breien voor haar. " Deal!"  Zei ze.

Er ging een flink stuk aan omdat het uitgekamde gedeelte ondanks alle maskers die het TinaTurner-effect deden verminderen, toch beschadigd bleef. Het haar werd geanalyseerd, ook ik kampte met de bekende haaruitval na de zwangerschap(" nee hoor, geen last van gehad"  >>" ja wel hoor, kijk maar naar die korte plukjes.." ) en al " ohh, nou ja en het is echt anders geworden, het is niet meer zo stijl! werd er geknipt. We kwamen tijd te kort Dinnetje en ik. De vriendschap stamt sinds mijn achttiende en zeker toen we allebei moeder werden kwamen we nog dichter bij elkaar en bleken we veel meer op elkaar te lijken dan we ooit gedacht hadden.

Moet kabouter ook?  Uhmm, *slik*. Ja eigenlijk wel. Ik had " nee" kunnen zeggen, maar kabouter heeft een bos haar waar je u tegen zegt. En dan kon ik wel wachten tot de magische leeftijd van een jaar. Maar.. het werd wel een beetje een... wilde bos.
Kabouter ging bij mij op schoot en vond het prima. De schaar was natuurlijk heeeeeeel interessant. Maar geen drama's. Ook niet verwacht bij hem.  Gelukkig had ik net voor het vegen de ingeving om nog een plukje te pakken en in een envelop te stoppen.. En zo had ik ineens een grote kabouter. Een dreumes ( officieel nog baby maar kiek het jonk eens). potverjoppie ( met inmiddels weer een bolle toet). * WAUW*.

En zo ging ik neuzen in mijn brei-bladen naar een leuk patroon. Of zal ik haken......
Het wordt in iedergeval rood.

1 opmerking:

Iets te roepen? Deel het!