vrijdag 13 mei 2011

En toen was hij er!


Op dit onchristelijke tijdstip, terwijl de mannen in huis nog snurken, lig ik klaar wakker te zijn..Ja, na vijf uur aaneengesloten slapen vond ik het wel prima. Waarom alle slaap pakken die je pakken kunt? ( wat klopt hier niet), Aha! laten we dit moment pakken om eindelijk weer even van mij laten horen.

Hij kwam uit de lucht vallen, de kabouter. Bijna letterlijk want in de dagen ervoor had er notabene een ooievaar op ons huizenblok gezeten! Die mij volgde richting het park waar ik de hond uitliet.
Weet u nog, het blogje over Home sweet home? Deze was nog niet gepost of er was actie in de tent. Wat ik overigens nog niet als actie wou zien...
Eerder die dag was ik 'sochtends nog naar naailes gegaan, aansluitend besloten we toch nog even langs de ouders van Pee te rijden, 's middags gooide ik het ontwerp van kabouter zijn geboortekaartje volledig, maar dan werkelijk ook volledig om. Om vervolgens, om half tien 's avonds ....moeilijk te kijken. Uiteraard met de hond aan mijn voeteinde, die was niet bij me weg te slaan. Pee had me al geobserveerd en vroeg om toelichting. Ik was van mening dat ik last van mijn darmen had en die rugpijn die even kwam en weer weg ging, die hoorde er gewoon bij.. Na drie keer hetzelfde voorval waarbij Pee drie maal probeerde mij te overtuigen van het feit dat ik een echte wee had, besloot ik akkoord te gaan met deze vaststelling. Schoorvoetend gaf ik hem gelijk. Misschien was dat wel zo..
Het hek bleek van de dam. Kabouter had er zin in. Na een uur had ik om de vijf minuten weeën, rugweeen wel te verstaan...,En werd de verloskundige benaderd. Ik wou niet bellen, Pee wel. En dus werd er al honduitlatende door hem gebeld. Als het over een uur met grotere regelmaat was, moest er weer gebeld want dan kwam de verloskundige. Uiteraard was dit het geval, werd er braaf contact gelegd en was het begin van de bevalling een feit. Niks geen aankondiging, hoppaah, er vol tegen aan. Het begin van een negen uur en veertig minuten durende bevalling vol rugweeen wegpuffen, korte adempauzes van anderhalve minuten, snel aandienende persweeen weggeprrrrrwwwwendddde.(Dames, die zwangerschapsyoga legt je echt geen windeieren, dit kan ik u verzekeren). En na het goed kunnen opvangen van deze storm, kabouter liet er echt geen gras over groeien, was hij daar.

Helaas waren we vanwege het verschijnen ten tonele via de baarkruk, met opgeheven vuist naast het hoofd als een ware superman, een plotselinge totale ruptuur verder. *auw*. En moest mama onder narcose om de boel te herstellen.... Jammer maar helaas. En toch en toch, de cliche's zijn waar. Eenmaal met kabouter in de armen kon het niet meer stuk. En maakte mijn staat niet uit. Alsof ik het niet verwacht had riep ik uit:"kijk! Een baby Pee, het is een baby" en dit tien keer achter elkaar.
Wat is hij mooi, mister relax. En bos vol haar en scheve oogjes. De kraamverzorgsters raken er niet over uitgepraat hoe relaxed hij is. Drinken en snurken, daar is de kleine man op afgestudeerd. Ikzelf maak dagelijks grote ontwikkelingen weliswaar voornamelijk in een ruimte. Van niet kunnen staan wegens flauwvallen naar kleine stukjes in huis. Even kunnen zitten en steeds makkelijker van positie kunnen veranderen..
En metgrote, o zo grote trots presenteren wij u dan ook ons nieuwe gezinslid: kabouter!

En voor ik het vergeet. Bedankt voor alle, werkelijk ,alle lieve woorden, berichtjes, kaartjes!!!! cadeautjes. Wat fantastisch. Echt genieten!

Liefs,

Lot

25 opmerkingen:

  1. Hij is mooooi Lot! And so is your blog!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine man!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey lot, wat een prachtige mannetje! zo lief...
    en wat een heerlijk bevallingsverhaal..goed gedaan meid!
    En herkenbaar; ook ik riep na de bevalling van mijn oudste naar mijn man:'kijk nou..een báby'. alsof ik dacht dat er een konijn in had gezeten of zo...:)
    Geniet maar fijn van je relaxte kabouter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Lotte!
    Wat een mooi kereltje. Van harte gefeliciteerd!!
    Veel geluk en gezondheid samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend lief kaboutertje, nogmaals gefeliciteerd. Rustig aan en genieten met een hoofletter, maar dan doen jullie volgens mij al ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje Lot, wat een verhaal en weer zo geweldig opgeschreven. Wat een prachtig echt prachtig mannetje hebben jullie gekregen zeg.
    Die kan mooi later samen met Mirza op vrouwenjacht, al denk ik dat de vrouwen wel naar hen op jacht gaan.

    Geniet van je kraamtijd en van je gezinnetje. Hopelijk ben jij ook weer snel op de been, want oefff, dat ruptuurtje is echt geen pretje.

    Liefs,
    Sab

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schat van een ventje!
    Veel geluk voor jullie samen, als gezin! En ik duim mee voor een voorspoedig herstel van moeders. Tsk. Die Superman! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach, wat een schatje! Van harte gefeliciteerd!
    Heerlijk gaan genieten van dit kleine mannetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi plaatje,van harte gefeliciteer,via via op je blog terecht gekomen vandaag en we zijn meteen volger van je geworden.

    Geniet van je kleine mannetje,gr van ons

    http://inkaenandre.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit wilde ik altijd al eens zeggen, maar hier is het dés te terechter: hemeltje wat is 'ie mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohw wat een prachtig mannetje!!! Van harte gefeliciteerd!! Ben super blij voor jullie, geniet van deze mooie en bijzondere tijd... hopelijk knap je zelf ook snel weer op!
    Dikke kus, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een verhaal en helemaal wat een pracht mannetje. Laat je de komende dagen lekker verwennen en geniet de rest van je leven van kabouter!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk manneke Lot! Geniet lekker van je kraamtijd enne ... laat je maar verwennen hoor!

    Lieve groet, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een scheetje zeg!! Geniet er maar lekker van! Heel veel geluk met zijn drietjes!

    Groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. van harte gefeliciteerd!!
    veel geluk en geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Smelt, zucht, zwijmel.

    Van harte gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo'n mooie kabouter heb ik nog nooit gezien! Wow, nogmaals gefeliciteerd! En Lot, ik hoop dat je heel snel weer geneest. Genietze en laat je maar lekker verwennen.
    Liefs, Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van harte gefeliciteerd met jullie mooie mannetje! Was ff weg, vandaar m'n late reactie, maar was via MamaMuis al op de hoogte! Ik hoop dat je goed herstelt en jullie genieten van jullie kabouter!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jaaaa!!! Eindelijk is hij er! Wauw!! Wat een Kabouter, en wat heeft ie je aangedaan, maar dat is natuurlijk weer snel vergeven! 9 uren lang, denk je alleen maar, was hij er maar! Hij moet eruit! En niet zoals hij erin gegaan is.... zo klisjee!!! ;-)

    Maare van harte met jullie Kabouter, veel geluk, gezondheid en liefde voor jullie gezinnetje!!!
    Ik kom hem nog wel een keertje live besnuffelen, ok?
    Wauw! Geniet ervan met jullie drietjes!

    Dikek kus, Hannie, ik ben trots op jullie alle 3!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh het mooiste wat je kan meemaken! Ik leef helemaal met je mee. Geniet van deze speciale tijd. Ik hoop dat kabouter het goed doet zodat je er volop van kan genieten. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi mooi mooi kaboutertje zeg! Ontzettend gefeliciteerd, ik hoop dat jij snel weer alles kan want dan kan je nog meer genieten van dit wonderschone kaboutermensje! Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Kabouters bestaan dus écht! Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. toL! dreeticilefeg tem ed etroobeg nav eilluj ejtnooz!!!! Wat een schatje! Liefs, ahtraM

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!