dinsdag 18 mei 2010

Even schoffelen

Op mijn fietsje ging ik nog even op weg naar mijn tuintje. Nog even voordat het donker zou worden. Ik volgde het fietspad bedenkend hoe de plantjes gegroeid zouden zijn. Vooraf heb ik nog getwijfeld over de afstand waarvan ik bij mijn vorige tuin dacht dat dat o.a. het probleem was. Nu besefte ik dat een tuin vol kweek en op een verkeerd moment starten het probleem was. Ik genoot van mijn fietstochtje.
De mevrouw die voorbij fietste verrekte nog net niet haar nek. De vraag brandde op haar lippen maar ze gaf niet toe. Ik zag het voor me..."mevrouw, wat uhm...waarom fietst u toch met in uw mandje vol met bakjes koffiedik en eierschaaltjes...". Nou, mevrouw, dat kan ik u wel vertellen. Weet u, die slakjes he? Die lusten er wel pap van, van mijn slaplantjes. Als ik ze de kans geef dan he? Bier staat op de tweede plaats. En weet u..ik houd er niet van, van dat gespuit, spuiten???? Nee, die druggggs, niet goed... Nee mevrouw, ik bedoel gif spuiten. Ik bedoel... ja als het goed is ben je als tuinder bezig met de natuur en dat loopt naar mijn mening een beetje spaak met dat gespuit.. Voor je het weet eet die mooie vogel dat weer op door een besmet wurmpie ofzo... Nee...



Maar goed mevrouw, om terug te komen op die vraag van u... koffiedik schijnt heel voedzaam te zijn. En de slakjes mogen best wat mee eten. Maar niet alles weet u? En die eierschalen, vinden ze niet fijn om overheen te glibberen... En dat verteert wel weer, zit ook nog kalk in. Net melk!
Aahhhh, ok...
Als u het niet erg vind, ga ik nog even verder moet koffiedik scheppen en eierschalen snipperen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!