woensdag 28 april 2010

Update


Het gaat goed met de moestuin. Hij is welliswaar nog in opbouw maar dat mag de pret niet drukken.Ik durf dat nu wel hardop te stellen. Dit durfde ik echter tot een paar uur geleden nog niet. Ik had echt mijn twijfels over de resultaten die ik zou behalen met het zaaien in de volle grond. Ik zag dag na dag een boel zanderige aarde zag die snel (te) droog was. Maar geen opkomende plantjes. En de tijd begon toch wel te dringen. Ik kon mijn ogen dan ook bijna niet geloven toen ik boven het bedje met de twee rijen bosui hing. * verhip, wat ziet mijn oog?? Grasprietjes. Niet zomaar grassprietjes, keurig op een rijtje opkomende bosui!!* Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
Pfieuw, dat geeft een mens moed. Die me al aardig in de schoenen was gezakt wat dat punt aangaande. Gelukkig beleefde ik veel plezier van de nieuwe voorzaai-resultaten thuis in de kasjes.

Na les een geleerd te hebben: "Het zaaisel maq het niet te goed hebben, dan groeien ze uit tot hele lange slappe plantjes, we noemen dit ook wel fileren". Begon ik aan de volgende lading. Zie hier het resultaat.

Ik weet nu een ding zeker; de reden waarom mijn vorige tuin niet stand hield, was niet alleen de afstand, maar ook de staat van de tuin waarin hij werd aangeleverd. Want dat scheelt een hoop. En dat is iets wat ik me nu pas besef na het een met het ander vergeleken te kunnen hebben. Of je nu een tuin hebt met een grasveld vol kweek, die vervolgens gefreesd is, of een tuin die altijd redelijk onderhouden is. Dat maakt nogal uit! Dan lijkt een are ineens een stuk kleiner..
Aldoende leert men he?

Fotoblok met de klok mee: courgetteplant close-up, Chinese kool, courgette ver af, mais.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!