dinsdag 20 april 2010

Project lange rok


Soms moet je gewoon even ervoor gaan zitten. Niet miepen, naaimasjien pakken en bezig. Dan maar een foutje maken. Maar anders duurt het maar.
Mijn nieuwste project was een kopie maken van een rok van een vriendin. Eerst heb ik hem uit elkaar gehaald, lang gespeurd op de stofjes-markt naar een mooi stofje. Om vervolgens alle delen op de nieuwe stof over te zetten en uit te knippen.


Nu duurde het even voordat dit van de grond kwam, want man, wat was ik me een partijtje druk. Maar nu...nu is het rustiger. En heb ik meer tijd. En kon ik zonder schuldegevoel achter mijn masjien gaan zitten om iets te creƫren. En tegelijkertijd heb ik een houding achter me gelaten. Wat minder proberen zoals het moet. En wat meer experimenteren. Daar leer je immers ook sneller van.
Prompt zaten alle panden al vrij snel in elkaar. Nog twee stukjes aan de bovenkant en dan gaan we door naar de volgende fase. Welke dat is? Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet ik dan beginnen met... Zomen leggen.... Denk ik... Ah ja, we zien het wel....


Trusten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!