zondag 29 december 2013

Lindbergh mutsjes

Het was baby-uitwerp tijd bij mijn dinnetjes. Beiden waren onlangs uitgerekend en oorspronkelijk zaten we alledrie in dezelfde uitgerekende tijd, echter was het mijn tijd nog niet op dat moment.
Dat ze nu op het punt stonden om te bevallen was enerzijds confronterend maar vooral heel bijzonder.
Het was tijd dat de kindjes tevoorschijn kwamen en ik kon niet wachten.
Dee en ik hadden nog thee gedronken tot s'avonds laat en haar reusachtige buik met mijn buik in wording samen op de gevoelige plaat gelegd. Haar gezicht, nee alles gaf aan dat het tijd was. En prompt had ik haar de volgende dag aan de telefoon om te horen dag de kleine man tevoorschijn was gekomen. Had ik even goede thee gezet ;-)
Die week erop stonden er twee kraamvisites op de planning, een bij Em en een bij Dee. Voor beide kaboutermannetjes breide ik een Lindbergh-mutsje omdat ik ze fantastisch vindt. Alles wat oogt als een strikmutsje is fantiestas. De baby's voelen zich er vaak ook erg geborgen door.  En wat stond het...om te smelten..
Of ik hem even met muts mocht vastleggen? Uiteraard..
Regelmatig pak ik de foto er nog even bij, (foto van beeb Em ontbreekt, die lag lekker te knorren), wat is het toch een wonder, zo'n kleine smurf en wat was het waardevol om van dichtbij mee te maken. Lief en leed, al in the package...

1 opmerking:

Iets te roepen? Deel het!