zondag 3 oktober 2010

Even over de drempel heen

Je kent het wel, druk druk druk. En de tijd niet gevonden om te schrijven. Maar eenmaal een beetje de rust terug gevonden, is het moeilijk om die rust daadwerkelijk te ervaren en te gebruiken. Je activiteiten weer oppakken en niet verzanden in eindeloos treuzelend de dag doorkomen omdat je niet zo goed weet wat te doen met al die tijd!
Een van die activiteiten is dus het schrijven.
Vandaag bezocht ik mijn tuintje weer. Het was er een beetje een rommeltje. Maar meditatief trok ik veldje voor veldje die onkruid-knakkers eruit die de boel verstikten. Nog een paar uurtjes en dan staat er wel weer keurig bij.
De tomaatjes zijn niet meer. Die werden bruin. Kilo's aardappelen liggen inmiddels in de kelder. Elke week genieten wij van pure aardappeltjes uit eigen tuin uit de oven. Niks geen geschil. Even schoon borstelen, in stukjes snijden, kruiden erbij en hoppaah, in de over. Dat vind ik echt genieten. En de tomaatjes in de potten thuis staan nog steeds binnen. Pee ging akkoord met de tijdelijke in-home-bush-bush. En het wierp letterlijk zijn vruchten af. We hebben al een paar tomaatjes uit het vuistje mogen eten die rood genoeg waren.
Ondertussen ben ik begonnen aan een nieuw breiproject. Namelijk een..muts! Moet goed komen dacht ik zo! Wordt vervolgd..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!