vrijdag 12 februari 2010

Lozjirennn


Het is feest. "oja joh?" Jaaa zekers. Want wij hebben dit weekend een Lozjee!
Onderwerp van het nieuwe werkwoord: lozjiren. Aldus mijn nichtje.
Pee en ik vinden het ook met recht een feest, Pee gaat met ons nieuwe witte racemonster het deerntje ophalen, ik gok dat ze ongeduldig bij de deur staat te wachten met haar koffertje in de hand en een tas en bij voorkeur...nog een tas...
Heel goed, je kunt niet vroeg genoeg beginnen. En omdat ik eerder deze week ietwat extra uren had gemaakt, kon ik dat vanmiddag compenseren. En zo was ik ook al op tijd thuis. Kwam goed uit want ik moet de lozjir-kamer nog even een beetje gezellig maken.
Deed mijn moeder ook altijd. Of ten tijde van de verbouwing een soort van slaaptent maken. Het kon ook zomaar tijd zijn voor een feestje. Ik herinner mij nog goed het feest van de wilde dieren. Dan werden de matrassen naar de woonkamer versleept, film in de videorecorder, een bakje met chips, een zelfgemaakte poster door mijn broer aan de deur van de wilde dieren, uiteraard een feestmaal voor hen ( in ons geval de katten) en het feest kon beginnen!
Het ontstond vanuit het niets en wat vond ik het geweldig. Of vissen vanuit de achterbak van onze Fiat Panda. Deze werd dan geparkeerd aan de rand van een watertje, achterklep omhoog, hengels mee en in de achterbak zitten maar! Verre van standaard, maar absoluut favoriet.
Iets wat ik kindjes in mijn familie ook wil meegeven. En wat vind ik die rol mooi.
En dus gaat tante Lot nu als een razende Roeland het huis even klaarmaken, en niet te vergeten, afbakbroodjes halen, een toetje, pannekoekenmeel.... En dan maar wachten op de komst van ome Pee en onze lozjee.. Wat een feest.

Foto is geript

2 opmerkingen:

  1. En, heeft 't dametje zich tot nu toe goed gedragen?? Ze had er zoooo veel zin in! Liep helemaal te stuiteren vandaag! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor! Keurig! Nu nog heel even teevee loeren en dan slapen maar! Morgen eeen gezellig dagje voor de boeg Xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!