zondag 16 januari 2011

Vitamine D

Ohh, heerlijk! Liep ik me daar een partijtje met mijn smoelwerkje in de zon.. Ik sloot mijn ogen een paar seconden en beeldde me in dat het al voorjaar was. En alles wat er zou veranderen in het voorjaar. Magisch, ik kan mezelf nog niet plaatsen in het plaatje van gezin. Dat er voor altijd een kind in ons leven zal zijn. De wisselwerkingen. Zo onwerkelijk..
Spike scheurde als een raket langs me. Terug naar de realiteit! Hij had pret voor tien en gedroeg zich wederom voorbeeldig. Het recept: Van tevoren even druk op de neus, en vertellen dat hij uitgelaten wordt en ik de baas ben, niet hij. ( Zie het als een coachingsgesprek voor mezelf :-) Vervolgens aanlijnen terwijl hij moet blijven zitten totdat ik "ja"zeg. Ik stap als eerste de deur uit. En zodra hij niet meer naast loopt. Stop ik accuut, geef ik een rukje aan de lijn en moet de hond naast me zitten. Als hij dit gedaan heeft, lopen we pas verder. Eerder niet.
Dit bleek Pee namelijk al een tijd te doen zonder dat ik dat door had. Met als gevolg dat Spike mij een stuk minder serieus nam. Want ik was niet zo streng....Tssssss. Nou, die tijd was voorbij. Want na het herhalen van het stoppen, zitten en weer doorlopen kon ik gelijk al het resultaat zien! Terwijl enkel stoppen en hem terug laten lopen echt geen zoden aan de dijk zette...In het park mocht hij los gaan. Kwam hij keurig toen ik hem riep, af liggen gedurende de 300 meter dat ik verder liep, om hem vervolgens bij me te roepen. En ook het oefenen met los naast lopen zonder dat hij daadwerkelijk aan de lijn loopt ging heel goed. En als het goed ging , beloonde ik hem uitvoerig en werden er koekjes uitgedeeld. Ik was dan ook zo trots als een pauw toen we terug kwamen. Pee wat minder, want die bleek ik per ongeluk buitengesloten te hebben
toen hij aanmaakhoutjes aan het hakken was. De
knip op de deur is een automatisme zullen we maar zeggen. Oeps!

En toch he, en toch werden er chroissantjes voor me gebakken en kreeg ik een lekker kopje thee voorgeschoteld. Aan de grote tafel werd gegeten en gedronken. Onderwijl werd er een kaartje gelegd. We blijken beiden dol op simpele gezelschapsspellen. Voor alsnog leefde ik in de
veronderstelling dat Pee daar niet van hield! Yahtzee, pesten, dobbelen. Regelmatig worden deze er nu bij gehaald. Wat een feest. Gewoon super gezellig.
Het babyvestje is bijna klaar om in elkaar gezet te worden. Achterpand en voorpandjes en een mouw zijn al klaar. Wat rest is nog een mouwtje en de cappuchon. En dan begint het rijg-feest. Ik doe dan een poging tot matrassteek. Of ik het echt goed doe, weet ik niet. Het lijkt op dat wat in het boek staat. En het blijft doorgaans ook wel goed zitten... Lijkt me een goed teken..

Weltrusten!

2 opmerkingen:

  1. Sorry Pee, dat ik uitgerekend een spel voor je verjaardag kocht. Ik dacht "gezellig met jullie vrienden.."Ik weet het: ik moet gewoon minder denken.=x=Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, volgens mij was dat een prima cadeau hoor! Ook andere spellen zijn wel aan hem besteed! Schot in de roos juist!

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!