zondag 27 mei 2012

109 & 110 Er was eens...

Een kabouter die in een giletje gehesen werd voor een bruiloft. Een bruiloft van twee vriendinnen van zijn papa en mama. Dat was natuurlijk een bijzonder moment ( de bruiloft en het giletje :-) Kabouter werkte keurig mee, sliep nog even, werd weer op tijd wakker. De blouse werd geskipt vanwege de hitte. Een witte romper was ook dikke prima natuurlijk. Pee kwam op tijd uit de slaapdienst en we vertrokken richting de stad. Aldaar zagen we de wonderschone dames verschijnen in een bakfiets. Kabouter wist niet wat hem overkwam maar bekeek alles nauwkeurig. Zoals beloofd, de foto, met een van de bruiden. Deze is iets later gemaakt. De bijpassende driekwart-broek had toen al plaats gemaakt voor een contrasterende blauwe korte broek :-)


Tijdens de plechtigheid toverde ik het geheim van de perfecte combinatie; dreumes en lange dienst, te voorschijn. Namelijk... brood en sap.  Al kauwend kwam hij de tijd goed door.  En ik ook, het was werkelijk prachtig. De dames in betoverende jurken, perfect passend, kleurig bij elkaar. Een ambtenaar die daadwerkelijk de kunst van het vertellen begreep en ons wist te ontroeren. Echte liefde en twee andere vriendinnen die na het " ja-zeggen" onder begeleiding van een akoestisch spelende gitarist, zo mooi dit nummer zongen. Och, de tranen gingen over mijn wangen zo mooi.


Na de dagactiviteiten ging kabouter uit logeren en vertrokken we richting het feest. Een fijne dag.
Gisteren haalde ik kabouter op de fiets op. Ik maakte van de gelegenheid gebruik en plakte er een fietstocht aan vast. Weliswaar lichtelijk verkeerd gereden ( as usual) maar wij hadden pret langs de Ijssel.
Thuis keutelde ik in en om het huis aan, net als vandaag. Er stonden o.a. nog twee zomerhoedjes op de planning voor twee kaboutermeisjes in het verre westen. Ik knipte er drie uit, waaronder ook een nieuw voor kabouter, want zijn nichtje heeft de andere, hij stond haar zo leuk.
Inmiddels zit de eerste van de serie van drie al in elkaar.

1 opmerking:

  1. Owh wat uberschattig dat giletje!
    En wat heerlijk he, zo'n feestdag ...

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te roepen? Deel het!