donderdag 17 december 2009

Sneeuw!


"Noh! DAT had je nou ECHT niet hoeven doen hoor! Wat leutig! Sneeuw! Especialliiiieee veur mie? Wist je dat die kleur mij toch wel verdomd goed staat? Moe je 'es kiek'n ( Spike is een goed in Zwolle geintegreerde hond).
> "Nou uhm..." zei ik... Goed he? Maar lieve Spike, er staat wel wat tegenover. Het is namelijk zo: vrouwtje heeft een enorme gruwelijke hekel aan alles wat glad oogt en is. Houden we niet van zeg maar...
Het liefste begraaf ik me in huis en kom ik niet naar buiten..... Maar dat kan niet, weet ik, tenzij ik geluk heb en niets hoef, dan verplaats ik mij het liefste in alle rust, bejaardentempo-schuivelend... "Aan de andere kant..." ging ik verder..... " aan de andere kant; het ziet er wel prachtig uit, dit moet ik natuurlijk vastleggen. En bovendien, jij moet toch minimaal 4 keer per dag piesen dus ik moet wel... Dus, ik weet het goed gemaakt, we leggen de focus op het positieve... wij gaan wandelen, ik laat je zoveel mogelijk los lopen om de kans op een gigantische schuiver, te verkleinen. En dan ga ik kiekjes maken, inclusief van jou. De een maakt foto's van z'n kinderen. ik van mijn hond en twee katten... Wel stil zitten he?"
"Spike? "
"ZZZZ"
"SPIKE!"
"ik vind ut best.... Zullen we dan nu lopen???"
"Goed..."
En het beeld eindigde met een huppelend, sneeuw etend, zwart monster met een langpotige mevrouw ernaast die trollenstappend, schuivelend achter hem aan waggelde....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iets te roepen? Deel het!